Op 27 september was het dan zover cliënt nummer 100 melde zich voor huishoudelijke hulp via de Helpgewoon Thuiszorg Berkelland mail. Na het eerste contact met de cliënt was de hulp binnen een dag geregeld en de afspraak voor het eerste hulpmoment was snel gemaakt door collega Manon.
Rekken 03-10- 2017
De heer L van der Luijt uit Rekken was blij verrast toen ik deze middag aan de deur stond met een mooie grote Bolchrysant in een lila paarse kleur natuurlijk. En waar is dat dan voor, vroeg hij mij, nou meneer ik zet U vandaag in de bloemen omdat ik U mag verwelkomen binnen Helpgewoon Thuiszorg Berkelland als cliënt nummer 100.
Nou dat vond hij geweldig leuk en hij ging graag voor deze gelegenheid met mijn collega Manon op de foto voor het overhandigen van onze fleurige attentie, we hebben even een gezellig gesprekje gehad over Helpgewoon en hoe wij werken, de heer van Luijt had ons team van het begin al in de krant zien staan en staat helemaal achter het concept van de coöperatie, ik gaf hem een uitleg over ons werk, wij regelen alles zelf hebben geen extra lagen die alleen maar geld kosten, wij zijn samen verantwoordelijk voor alle taken binnen Helpgewoon en wij voelen dat ook zo, werken vanuit ons hart en dicht bij de wensen van de cliënt dat is ons motto. Daar kon hij het helemaal mee eens zijn en hij was blij dat het zo snel rond was allemaal. Toen de thee op was wenste ik hem een fijne dag en een goede samenwerking met zijn huishoudelijke hulp.
Helpgewoon... en toch bijzonder